Citroën C4

NY KOMFORT OCH DESIGN

Nya Citroën C4 inleder en ny era för Citroën, genom ett nytt designspråk, exceptionell åkkomfort och fritt val mellan flera drivlinor - 100 % elektrisk, bensin- eller dieseldrift.

Pris fr. 199.900 SEK
PRIVATLEASING 2.299 SEK/mån

100 % elektriska nya Citroën ë-C4 och nya C4 med förbränningsmotorer kan nu beställas.

 

DESIGN

KRAFTFULL STIL OCH UNIK IDENTITET

Nya Citroën C4 är en SUV Coupé som utmanar omvärlden genom att kombinera:

·  Elegansen, flödet och dynamiken av en coupé: aerodynamisk silhuett, eleganta linjer och en ny modern ljussignatur fram och bak.

·  Styrkan och karaktären hos en SUV: stora hjul, robust profil och kraftfulla linjer.

 

INNOVATIV
OCH TEKNOLOGISK FRONT

Nya Citroën C4 visar upp en energisk och självsäker attityd genom:

Hög och skulpterad 
motorhuv.

Framparti som genomsyras av Citroëns nya designspråk. V-formad ljussignatur, strålkastare i två rader och kromade vinklar som sträcker sig tvärs över bilens hela bredd.

Smakfullt integrerad 
100 % LED Vision-teknik i varselljusen, strålkastarna och dimljusen.

 

FJÄDRING MED PROGRESSIVE HYDRAULIC CUSHIONS®

Nya Citroën C4 är utrustad med fjädring med Progressive Hydraulic Cushions® som ger utmärkt komfort, härlig dynamik, stor körglädje och en behaglig svävande känsla under körning.

Principen bakom den nya tekniken är enkel. Fjädring med Progressive Hydraulic Cushions® har utöver konventionell fjädring även två hydrauliska stopp, en för returfjädring och en för kompression. Fjädringen fungerar alltså i två stadier, beroende på belastningen:

·  Vid lätt kompression och stopp reglerar fjädern och stötdämparen i samverkan de vertikala rörelserna utan att belasta de hydrauliska stoppen. Det ger intrycket att bilen svävar över ojämnheter på vägen.

·  Vid kraftigare kompressioner och stopp samverkar fjädern och stötdämparen med de hydrauliska stoppen som gradvis saktar ner rörelsen. Därmed undviks plötsliga stopp vid slutet av slaget. Det hydrauliska stoppet absorberar och skingrar den lagrade energin. Ingen stötig returfjädring uppstår alltså och passagerarna är skonade från vägens ojämnheter.